15-06-2009 13:09
Één, twee, drie: Wilders-time

Één, twee, drie: Wilders-time

Vis - Ja, ja lieve kijkbuiskinderen jullie hebben weer afgestemd op Jaggle. En een dag op Jaggle zonder Wilders is een dag niet geblogd. Toch? Precies! En wat is er vandaag weer aan de hand? De uittocht van de Islam kan beginnen, en de grenzen gaan nu echt potdicht. Tientallen miljoenen Moslims Europa uit en niemand meer naar binnen. Dat is klare taal maar draaft mijnheer nu niet een klein beetje door? Gaat dit stemmen kosten?

0

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Klikt een beetje als een Oosterijks mannetje die het voor het zeggen had in Duitsland

QuickSilver, 15-06-2009 om 12:13

Langzaam gaat het masker af bij Geert. Eerst waren het 'criminelen', okee daar kan ik inkomen. Daarna waren het 'buitenlanders'.. en nu zijn het dus alle moslims die hij eruit wil hebben. Hoe debiel kun je zijn. En dan nog beweren dat hij niet mensen over 1 kam scheert.

De moslims zijn volgens Geert overal de schuld van en hij wil ze het land (of liever nog: Europa) uit zetten. Ik vind dat je op moet passen met vergelijkingen richting tweede wereldoorlog. Maar dit is toch in elk geval duidelijk het discrimineren van een totale bevolkingsgroep.

Geert stelt moslims gelijk aan criminelen, aan verachtelijke mensen. Rot toch een eind op Geert met je misselijkmakende gedrag.

Nou ja, het geeft alleen maar meer argumenten om hem te veroordelen in die discriminatie-strafzaak die tegen hem loopt. Laten we hopen dat hij goed aangepakt wordt.

Mitch, 15-06-2009 om 12:23

"the Jewish question today was no longer a German problem: it had become a world problem." quoted in N H Baynes, The Speeches of Adolf Hitler, Oxford University Press, 1942, Volume I, pp.743)

"Germany will regard the Jewish question as solved only after the very last Jew has left the greater German living space... Europe will have its Jewish question solved only after the very last Jew has left the continent." (Trial of the Major War Criminals Before the International Military Tribunal, Vol.3, Nuremberg, 1947, p. 35)

DJRQ, 15-06-2009 om 12:27

@ QuickSilver
Slaat nergen op !!
Na de oorlog hebben de tsjechen ook 10.000 duitsers eruit geknikerd (al dan niet met geweld) en dat kon ook geen mens boeien .
Als je je niet aanpast dan donder je maar op,en heb je geen werk en spreek je geen woord Nederlands dan donder je maar ook op
je bent dan allen maar een last voor de rest

pipo, 15-06-2009 om 12:32

Pipo de clown en mamaloe

DSG, 15-06-2009 om 12:38

wat een idioot,

waar praat hij nu weer over. dan word hij tweede bij de verkiezingen voor het europees parlement, gaat hij direct weer dit soort dingen zeggen..

ik wil maar zeggen pvv stemmers, kijk wat een mongool!!

sk91, 15-06-2009 om 12:43

dit gaat hem juist stemmen opleveren. hij maakt gebruik van de weerstand van anderen om bekender te wroden , juist in het buitenland kevert hem dit meer aanhangers op. deze man is gewoon heel slim in het beinvloeden

Jay, 15-06-2009 om 12:47

en ja er zitten typfouten in,

Jay, 15-06-2009 om 12:48

Extremistische moslims die moslimse wetgeving willen doorvoeren zijn zwaar in de minderheid. Bovendien hebben criminelen Marokkaantjes daar niks mee te maken. Dat is meer een kwestie van opvoeding en kansen bieden.

De problemen die Wilders aankaart los je dus niet op door Islam buiten proberen te houden.

Het is appels met peren vergelijken!

Nu maar hopen dat ook minder ontwikkeld Nederland dat snel inziet.

Thomas, 15-06-2009 om 12:51

@ Thomas

Hoezo minder ontwikkeld Nederland? Omdat iemand iets anders vind is die gelijk minder ontwikkeld.....ga lekker op de partij van de dieren stemmen.

Eigenlijk is Geert zo'n 15 jaar telaat. Al de buitenlanders/Moslims van destijds die totaal niet geïntegreerd zijn en nu kinderen hebben hadden destijds eruit gezet moeten worden. Dit omdat juist die mensen de kinderen geen opvoeding geven en denken dat dat de taak van iedereen behalve zichzelf is.
Daardoor zijn de Mocro's nu totaal ontspoord.
Wel vind ik dat deze groep een harde aanpak verdiend. Zoals opvoedkampen gedwongen arbeid. Klinkt nogal racistisch maar de cijfers / feiten van Wilders zeggen genoeg.

Wilders is de man die de juiste punten aan wil pakken op de verkeerde manier.

Astie, 15-06-2009 om 13:02

Ze moeten de nederlandse politie eens stage laten lopen bij de italiaanse carabinieri of een zelfde soort korps oprichten. Die zijn pas goed in heropvoeden van losgeslagen jongeren.

TPFKAD, 15-06-2009 om 13:09

@ astie , integratie is pas iets van de laatste 10 jaar, daarvoor was het niet nodig want ze zouden toch vanzelf weer terug gaan toch ....
Helaas is het onze eigen schuld geweest, wat niet weg neemt dat de excessen keihard aangepakt dienen te worden en niet met aparte loketjes bij de sociale dienst bedoel ik dan.
Degenen die wel meedoen met de samenleving en een bijdrage leveren als positief rolmodel stellen wat DAT zie ik Wilders niet doen, Wilders is alleen maar tegen alles aan het schoppen en heeft ook geen oplossingen.

midget, 15-06-2009 om 13:10

@astie: welwel, 10 posts ver en we zitten al aan goelags voor "bepaalde groepen". en wat thomas bedoelde met 'minder ontwikkeld' duidt op mensen die oorzaak niet kunnen scheiden van gevolg. kan jij dit wel?

@pipo: waarschijnlijk ken ik mijn geschiedenis niet zo goed, maar hadden de duitsers daar die tjechen niet eerst (zestal jaar daarvoor) dik in de reet genaaid?

friskobanan, 15-06-2009 om 13:14

Wilders heeft nog nooit een antwoord gegeven op HOE die dit soort uitspraken in praktijk wil brengen. Een hoop geblaat over dat ze er allemaal uit moeten, maar concrete voorbeelden voor oplossingen, ho maar. En velen die er als makke lammetjes achteraan lopen, maar geen idee hebben waarom. Bij de vraag of ze op Wilders hebben gestemd vanwege zijn partijprogramma, gaan de meesten toch twijfelen wat ze moeten zeggen. Concreet komt het er op neer dat ze dat niet hebben gelezen, maar die man lult zo lekker en dat heeft hem een stem opgeleverd.
Laat Wilders maar winnen in 2011, hebben we binnen twee jaar nieuwe verkiezingen en kunnen al die Wilders-aanhangers gelijk hun biezen pakken, inclusief die rot-marokkaantjes. Moet je kijken hoe het er hier na het puinruimen van die achterlijke mongool en z'n onderdaantjes er uit ziet. Echt opgeruimd!

S 2 de I 2 de R, 15-06-2009 om 13:14

S 2 de I 2 de R, heeft denk ik mooi omschreven wat ik bedoel met minder ontwikkelde mensen. Die mensen stemmen op gevoel en op het leuke verkooppraatje van Wilders, maar niet op inhoudt, dus minder ontwikkeld. Kijk daar is het verband...

Tuurlijk zullen er wel wat geleerden mensen op Wilders stemmen, maar dit zijn dan voornamelijk racisten. En dan andere groep is gewoon bang en dom!

Thomas, 15-06-2009 om 13:28

Wilders wil maar één ding en dat is provoceren en chockeren en zo verwarring zaaien. Ooit was Geertje een punkertje (echt waar) in Limburg (meer belg dan nederlander dus) en die oude punk mentaliteit zit er nog steeds in. Hij kickt op de chaos en de macht die hij creëert. Een hele makkelijke macht want hij hoeft alleen maar te lullen en niks te ondernemen. In principe is hij net zo'n relschoppertje als die kut-marokkaantjes. Als de islam niet het probleem was had hij wel een ander onderwerp gevonden.

Gilt Weer'es, 15-06-2009 om 13:28

Ach, hoeveel mensen lezen er überhaupt partijprogramma's? De meesten stemmen op de persoon die op hen het best overkomt of op de partij waar ze al hun hele leven op stemmen. Of uit geloofsovertuiging op een christelijke partij.

TPFKAD, 15-06-2009 om 13:28

Hmzz..:)
Weer een heerlijk vuurtje.
WIe is er aan de beurt om hout te halen?

Zalmzooi, 15-06-2009 om 13:33

Rookvlees zonder "R" is ook vlees.

Maarten, 15-06-2009 om 13:39

Levensgevaarlijk zo'n man. Ik schaam me ervoor dat ik Nederlander ben. De heer Wilders ( laat ik netjes blijven) discrimineert een totale bevolkingsgroep. Hoe moet het voor hem met de Autochtone Nederlander die Moslim geworden is ?Moet die ook het land uit? Ik heb een Christelijke achtergrond. Van mij mag de buurman moslim zijn. Ik zit op een sportvereniging met toch behoorlijk wat mensen met een Moslim achtergrond. Sport verbroedert. Laat de heer Wilders ook maar eens gaan sporten i.p.v. te discrimineren

henk, 15-06-2009 om 13:42

@ Henk .Tot dat je op die sport school erachterkomt dat je tas is gestolen ,en je ziet nog net zo'n klote Mar##kaan er mee wegrennen. En als je'm er een paar dagen later op aanspreekt ,kan je een klap op je neus verwachten en je discrimineert ook nog.
Dit is mij dus echt overkomen 3 weken geleden.

Marco, 15-06-2009 om 13:48

In tegenstelling tot wat Mitch, Thomas en Henk beweren, zegt Geert feitelijk slechts dat alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken, moeten worden uitgezet en hun Europese nationaliteit kwijt moeten raken. Daarnaast wil Wilders geen moslims meer naar Europa laten immigreren. Groot gelijk heeft hij: laten ze lekker blijven waar ze zijn, dan hoeven ze ook niet zo ver te reizen als ze op bedevaart naar Mekka willen.

@ S 2 de I 2 de R
"Wilders heeft nog nooit een antwoord gegeven op HOE die dit soort uitspraken in praktijk wil brengen."
Lijkt me niet zo moeilijk, kwestie van een goed logistiek systeem neerzetten.

DSJM, 15-06-2009 om 13:56

Ow Marco is dat echt gebeurd? In dat geval heeft Wilders toch gelijk! Laten we alle moslims het land uitschoppen! Ja want dan worden er geen tassen meer gestolen! Gepaste straf en waterdicht plan!

Thomas, 15-06-2009 om 13:58

en ik schaam mij een voor het opleidingsniveau van de gemiddelde jaggle reageerder;

Geert met Hitler vergelijken is net zoiets als appels met peren vergelijken aangezien geert rechts is en hitler links
http://www.marcelroele.nl/index.php?pagina=27

wat geert probeert te bereiken met het terugsturen van moslims is een poging doen om de democratie te redden.
http://www.marcelroele.nl/index.php?pagina=39

smeerbig, 15-06-2009 om 13:59

@Thomas.
Nou dan zullen er zeker een stuk minder tassen worden gestolen.
Zeker hier in Diemen.

Poepbroek, 15-06-2009 om 14:00

@ Thomas, volgens mij, als je het nog een keer leest, ging dat over de stelling dat sport verbroedert en niet over wilders' standpunt.

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:01

Nee, eikeltje Thomas... wat schrijf ik nu net? Geert zegt NIET dat we ALLE moslims het land uit moeten schoppen,. Dat wil jij er zo graag van maken. Nogmaals, speciaal voor jou: Wilders zegt feitelijk slechts dat alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken, moeten worden uitgezet en hun Europese nationaliteit kwijt moeten raken. Daarnaast wil Wilders geen moslims meer naar Europa laten immigreren.

DSJM, 15-06-2009 om 14:01

@DSJM: Het onderstaande heb ik net van Geert zijn website geknipt:
"Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een MISDAAD begaat, als je begint te DENKEN over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen."
(hoofdletters heb ik voor de duidelijkheid erin gezet)

Kortom, van Geert mag iemand niet eens ergens over DENKEN. Het gaat niet om misdadigers, het gaat om andersdenkenden. Dit wil hij gewoon kwijt zijn. En dat terwijl hij zelf altijd zo voor de vrijheid van meningsuiting is...

Het willen veranderen van een land, dat is het goed recht van iedere burger en politicus. Geert zelf wil OOK onze wetten aanpassen, zodat die beter passen bij wat HIJ vindt. Ik heb nog nooit gehoord van politieke partijen in Nederland die zoiets als de sharia willen invoeren. Maar mochten mensen dat willen, dan mogen ze dat gewoon proberen. Dat heet DEMOCRATIE.

Geert praat veel over vrijheid van meningsuiting en het beschermen van de democratie. Maar als puntje bij paaltje komt, wil hij alleen zijn EIGEN vrijheid en zijn EIGEN soort democratie. Voor anderen hoeft dat niet te gelden.

Mitch, 15-06-2009 om 14:03

@ Mitch
Het invoeren van de sharia doen die gasten niet via de democratische weg. Dat doen ze via die gevaarlijke mannetjes in de moskeeën.

DSJM, 15-06-2009 om 14:06

@ Mitch
Ik ben het overigens met je eens dat NADENKEN over de jihad of de sharia gewoon moet kunnen natuurlijk...

...maar dan wel in de spelonken van het Rifgebergte bijvoorbeeld.

DSJM, 15-06-2009 om 14:10

Criminaliteit zul je altijd houden. Criminaliteit is namelijk niet aangeboren en staat ook niet in verband met ras, geloof of land van afkomst. Er zal altijd een ontevreden groep onderaan de maatschappelijke ladder staan die geneigd zijn tot criminaliteit. Dat dat voornamelijk Marokkanen betreft heeft, zoals ik aangaf niks met afkomst te maken, maar meer met positie in onze maatschappij. Deze groep het land uitsturen heeft dan ook geen zin, want dit gat zal dan worden opgevuld met weer een nieuwe groep, misschien wel autochtonen, mensen. Waar sturen we deze heen dan?

Het is veel verstandiger om die groep mensen die onderaan de sociale ladder staan proberen te beperken en te helpen door ze betere kansen te bieden tot opleiding en tot werk. Dit zijn dingen die de laat ik zeggen normale partijen in Nederland proberen te bewerkstelligen. Dit integenstelling tot Wilders die gewoon lekker makkelijk roept dat ze allemaal weg moeten! Lekker makkelijk Geert, klinkt ook goed in de oren bij de bevolking, maar een oplossing? Nee!

Door mensen zoals Wilders gaan deze groepen zich echter alleen maar meer tegen Nederland keren en maak je dit proces dus alleen maar lastiger.

Criminaliteit los je niet op door criminele weg te sturen! Laten we het probleem bij de wortel aanpakken...

Thomas, 15-06-2009 om 14:13

@DSJM: knap hoor. Via de mannetjes in de moskeeën ons landsbestuur aanpassen. Succes.

Trap er toch niet in man. Als je even helder denkt dan doorzie je toch het spelletje wat Geert speelt. Hij haalt constant realiteit en fictie door elkaar. Hij gebruikt woorden op een manier die mensen op het verkeerde been zet. En bijna alles wat hij zegt, staat lijnrecht tegenover de democratische principes waar hij zogenaamd juist zo'n voorstander van is.

Moslims die over de sharia willen nadenken, die mogen daar lekker over nadenken. Dat is de vrijheid zie je hebt in Nederland. Je snapt toch wel dat het het begin van het einde is, als je als landsbestuur gaat vaststellen waar je wel of niet aan mag denken.

Een democratische, eerlijke overheid beoordeelt mensen op basis van wat je DOET. Niet wat je DENKT. Als je criminelen wilt aanpakken, prima. Maar je kunt niet mensen het land uit zetten op basis van hun geloof. Dan ben je ECHT geen haar beter dan de terroristische regimes die er in het verleden - ook in Europa! - zijn geweest.

Mitch, 15-06-2009 om 14:16

Er is inderdaad een groep moslims in nederland welke de nederlandse wetgeving niet erkend. En ondertussen mooi wel profiteren van alles wat de nederlandse staat hen biedt. Voor die groep mensen is er vast wel een fijn land te vinden waar ze zich beter in thuis voelen. Uiteraard op eigen kosten (indirect onze kosten).

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:17

@ Thomas,

Wat bedoel je met helpen, met betere kansen tot opleiding en werk? Volgens mij hebben we in nederland gewoon leerplicht tot je 18e, wat ook voor die mensen geldt. En voor iedereen is wel werk te vinden, al is het maar met een hark in je handen de plantsoenen fatsoeneren. Laten we ze vooral niet helpen in het beeld dat ze zelf zo graag willen scheppen, dat ze het zo moeilijk hebben.

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:21

Als "ons landsbestuur" veel krachtiger stelling zou nemen en zou optreden tegen criminelen, zou Wilders geen poot aan de grond krijgen in NL. Maar ja... dat gebeurt al 30 jaar niet.

DSJM, 15-06-2009 om 14:21

@TPFKAD

De Nederlandse wetgeving niet erkennen? Nou en? Wat wil je daar mee zeggen? Houdt dat in dat ze er niet onder vallen? In dat geval erken ik de Nederlandse wetgeving ook niet! Is mijn goed recht!

Thomas, 15-06-2009 om 14:21

@ Thomas

Als je de nederlandse wetgeving niet erkend wil dat ook zeggen dat je er niet aan houdt. Voor die mensen hebben we òf gevangenissen òf een enkeltje naar een land waar ze wel de sharia hebben.

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:24

LeerPLICHT houdt niet in dat het ook effectief is! In zulke wijken zitten mensen ook op kutscholen en dat motiveert niet om door te leren! Bovendien is het een feit dat allochtone jongeren veel minder kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Lekker makkelijk om te gaan zeggen dat ze maar het park moeten harken.

Thomas, 15-06-2009 om 14:26

Voor mensen die zich in Nederland niet aan te wet houden hebben gewoon straffen hoor! Jij doet net of dat niet gebeurd. Nou kan je natuurlijk nog discussiëren over de hoogte van straffen, maar mensen het land uit sturen vind ik nou niet echt een oplossing. En Marokkaantjes die zich misdragen op straat doen dat niet omdat ze in de Sharia geloven hoor! De meeste hebben daar net zo weinig kaas van gegeten als jij en ik!

Thomas, 15-06-2009 om 14:29

Wat is er mis met werken bij de plantsoendienst? De meesten die dat werk doen zijn toch al blanke autochtonen. Wat goed is voor ons is goed voor hun. Wat ik daarmee zeggen wil is dat er voor iedereen wel werk te vinden is. En als ze zelf merken dat het een kutschool is zijn er voldoende andere scholen. Het wordt regelmatig aangekaart door de inspectiedienst dat de scholen onder de maat zijn en dat zijn voornamelijk zwarte scholen, daar heb je gelijk in. Maar we bieden ze volop mogelijkheden, op een gegeven moment moeten ze dan zelf maar de hand in eigen boezem steken. Of wil je soms goede leraren gaan verplichten om te verhuizen en op zo'n kutschool les te gaan geven?

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:33

Geen dingen door elkaar halen. Ik had het over de groep moslims die de nederlandse wetgeving niet erkend en graag de sharia ingevoerd zien worden. En ik weet voldoende over de sharia, wees maar niet bang. Zijn hele boeken over geschreven en vertaald, die kan je zomaar kopen of lenen bij de plaatselijke bibliobus. Die mensen zouden zich waarschijnlijk een stuk beter voelen in een land als Saudi Arabië, maar goed, daar liggen de uitkeringen waarschijnlijk een stuk lager.

TPFKAD, 15-06-2009 om 14:38

Het laatste wat ik erover wil zeggen is dat Wilders een duidelijk verband legt tussen criminaliteit en de Islam en dat gaat gewoon te ver en dat weiger ik te geloven.

Het kan gewoon niet zo zijn dat je met het deporteren van criminele moslims en het stoppen van niet westerse immigratie je deze probleem oplost, dat slaat gewoon echt werkelijk nergens op! Ik ben er gewoon van overtuigd dat crimineel gedrag heel ergens anders vandaan komt en dat is iets wat Wilders en aanhang niet inziet en misschien wel nooit in zal zien.

Maar mensen buiten sluiten op grond van geloof en afkomst is gewoon simpelweg racistisch daar valt niet over te discussiëren. En voor racisten is geen plaats in de Nederlands politiek.

Thomas, 15-06-2009 om 15:03

En dat terwijl de verbanden wel degelijk zijn aangetoond, o.a. in een proefschrift van F. van Gemert voor de UvA uit 1998, getiteld: Ieder voor zich. Kansen, cultuur en criminaliteit van Marokkaanse jongens.

Ook is er een onderzoek uitgevoerd door hoogleraar forensische psychologie in Maastricht, Corine de Ruiter.
Een samenvatting daarvan kan je hier vinden.

Ik scheer ook niet graag mensen over 1 kam, maar je kan er toch moeilijk omheen.

TPFKAD, 15-06-2009 om 15:23

Ik heb het onderzoek niet gelezen, maar dat toont aan dat Marokkanen crimineel geboren zijn? Zo ja dan ga ik het graag lezen...

Thomas, 15-06-2009 om 15:31

@TPFKAD: Iedereen kan op zijn vingers natellen dat er in verhouding meer Marokkaanse jongens opgepakt dan Hollandse. Dat weerspreekt ook niemand. Het punt is wat je daar voor conclusie uit trekt.

Wilders komt met gemakkelijke conclusies, maar dat hoeven niet de juiste te zijn. Marokkanen zijn meestal moslim, dus: het komt omdat ze moslim zijn. Maar is dat wel zo? Marokkanen zijn ook vaker arm dan Hollanders. Wonen ook vaker in slechtere buurten. Hebben ook vaker ouders die óók arm zijn, en slecht opgeleid zijn. Misschien tellen die zaken wel veel sterker!

Vergelijk Marokkanen eens met Oost-Europeanen. Misschien hebben die wel dezelfde problemen. Alleen het zijn er wat minder. En wat betekent dat dan? Misschien heeft het probleem wel helemaal niks te maken met moslim-zijn. Immers die Oost-Europeanen zijn katholiek of orthodox.

Snelle conclusies zijn makkelijk, maar daarom nog niet correct.

Mitch, 15-06-2009 om 15:47

Ik heb de samenvatting nog even gelezen. Daaruit wordt duidelijk dat de problematiek niet zozeer met de Islam te maken heeft maar meer met de manier van opvoeden van Marokkaanse ouders. Er wordt meteen al een onderscheid gemaakt tussen Marokkaanse en Turkse immigranten. Turkije is meer geindustrialiseerd en heeft daardoor een modernere, opener cultuur. Wat dus al aangeeft: het heeft niet zozeer met het geloof van de mensen te maken als met de rest van hun culturele achtergrond.

Om zelf nog een voorbeeld te geven: Indonesië is het grootste moslimland ter wereld. Maar Indonesische mensen hebben hier (voor zover ik weet) nooit problemen gegeven. Waarom? Misschien is de cultuur van die mensen anders? Het zijn allemaal moslims!

Mitch, 15-06-2009 om 15:55

@TFKAD: Je link werkt niet, maar het ijkt me sterk dat een vragenlijstje erfelijke eigenschappen kan aantonen. Dit soort psychologie is sowieso een slap vak dat niet het minste respect voor causaliteit heeft. En geloof ook niet wat er in een samenvatting in een krant staat. Als je wilt lezen wat ze echt geschreven heeft: http://corinederuiter.eu.

Voor de rest gedragen de Wildersfans zich in deze discussie heel raar. Ze willen niet toegeven dat zijn uitspraak over het deporteren van mogelijk tientallen miljoenen mensen te gek voor woorden is, maar verdedigen dan andere standpunten.

Ik daag jullie uit: blijf bij het onderwerp. Mag je enorme aantallen mensen deporteren? En op welke gronden zou dat mogen? Als je niet wilt dat de PVV met de NDSAP vergeleken wordt, moet je dat toch kunnen.

Greg, 15-06-2009 om 15:56

Hij(geert) moet het allemaal in het duits gaan uitleggen
komt veel beter over!

Manu, 15-06-2009 om 16:16

Lijkt me een goed plan, alle moslims europa uit! Maar ja, waar moeten ze dan heen hè... 'k weet niet of het verstandig is om bv. miljoenen moslims bij elkaar te gooien in Afrika. Heb je ineens een heleboel moslims bij elkaar zitten die echt een reden hebben om rottigheid te bedenken....

Kire, 15-06-2009 om 16:17

@ greg, bij mij werkt de link gewoon. Maar het is voor mensen makkelijker om een samenvatting te lezen dan een proefschrift van 265 pagina's of een volledig onderzoek. We hebben niet allemaal zin om daar voor te gaan zitten.
En ik zeg ook niet dat de islam dé oorzaak is voor criminaliteit, evenmin als die onderzoeken dat aantonen, maar wel dat de islam een factor is die niet genegeerd kan worden. Dat proefschrift komt voort uit de criminaliteits gegevens. Met die gegevens ga je proberen een oorzaak te vinden waarom de ene groep allochtonen veel vaker misdrijven plegen dan de anderen. En dat proefschrift is geschreven na 4 jaar onderzoek, dus gedegen genoeg.
Ikzelf vind het altijd interessant om dat soort proefschriften te lezen. Het verschaft je een beeld van een cultuur.

TPFKAD, 15-06-2009 om 16:53

@ Allen : en zo is het.

Panzerschrek NL, 15-06-2009 om 17:09

Uh... is dat net niet een beetje te veel van het goede? Ik denk niet dat Europa staat te wachten op een Gestapo 2 of "tijdelijke" selectie kampen. Hoewel het al een aantal jaartjes terug gebeurde denk ik toch wel dat er nog genoeg littekens zijn die men er nog aan herinneren.

Radnus, 15-06-2009 om 17:15

Volgens mij wordt Wilders stiekum gefinancieerd door de christelijke partijen.
facts:
1. het gaat alleen om moslims
2. Doet geen enkele uitspraak over andere van criminaliteit verdachte partijen
3. Wilders snoept behoorlijk aandeel bij PvdA en VVD weg
4. Cokehandel op Urk of Volendam? Wilders laat zich niet horen.

De vervolging van de Joden tijdens WOII is lange tijd door het Vaticaan toegestaan. Wellicht dat men nu weer een religieuze partij uit de weg wil ruimen?

Ik zie beelden uit Iran waar knappe meiden (en jongens) demonstreren tegen het kiezersbedrog aldaar. Jongeren die misschien geloven in de Islam maar niet in de politieke dictatuur. Met dit soort uitspraken duwt Wilders ook hun terug naar Ahmadinejad. ZONDE!!

Male, 15-06-2009 om 17:34

Poe hee, z'n Engels is al net zo slecht als z'n ideeën.

Drs. Pluis, 15-06-2009 om 17:38

@TDFKAP: ik heb 't artikel gevonden, maar er staat dit: "Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen."

Er is wetenschappelijk bitter weinig aangetoond mbt gewetensfunctie gewoon omdat dat begrip niet goed gedefinieerd is. De link tussen beheersing en moreel redeneren is slap gelul en het verband naar de islam is gebaseerd op leunstoelfilosofie.

Dit is gewoon geen wetenschap. En het geheel is ook niet gepubliceerd. Het rapport staat althans niet in de publicatielijst van beide dames. Het is dus gewoon niet peer-reviewed en daarmee al verdacht.

Anyway, dat soort argumenten rechtvaardigt nog steeds niet tientallen miljoenen mensen te deporteren, ben je dat ten minste wel met me eens?

Greg, 15-06-2009 om 18:13

@ Greg, natuurlijk ben ik het daarmee eens. Maar ik ben blij dat er mensen zijn die echt werk maken van het zoeken naar een oorzaak aangaande het procentueel hoge misdaadcijfer van Marokkaanse medemensen. En zodra er weer een nieuw onderzoek uitkomt zal ik ook dat weer lezen. Tot nu toe zijn dit de beste rapporten die ik gevonden heb.

TPFKAD, 15-06-2009 om 18:20

@Greg
Dat is niet helemaal waar. Antropologen en sociologen maken onderscheid tussen een schuldcultuur en een schaamtecultuur.
Arabieren en Noord-Afrikanen zullen zich nergens voor schamen tot zij met hun misdaden geconfronteerd worden door een persoon die als gezaghebbend wordt gezien. Zij worden pas aangetast in hun eer als zij veroordeeld worden.
Dit is natuurlijk een probleem, vooral marokkaanse moeders zitten de hele dag thuis en hebben geen idee wat hun zoons doen. Vader werkt of is thuis en geeft de zoon wat klappen als hij ergens achter komt.
De Islam zorgt ervoor dat jongeren met een islamitische achtergrond het gezag van niet-moslims niet erkennen. Een marokkaanse jongen zal de autoriteit van een oudere marokkaanse jongen wél accepteren, maar van een oudere Nederlandse jongen niet. Dit ligt in de aard van de culturele erfenis van de ouders, de Islam biedt een breed spectrum aan leefregels, waarden en normen die direct confronterend zijn met onze stijl van leven.
De hoop voor Nederland is dat moslims wellicht leren de Islam te relativeren. Momenteel staat echter in de moslimwetgeving formeel de doodstraf op afvalligheid. Zoals vele andere wetten uit de sharia natuurlijk onverenigbaar met onze constitutionele democratie.

Kings, 15-06-2009 om 18:23

Hij zal wel veel gepest zijn op school.

koningkoos, 15-06-2009 om 18:39

Voor alle linkse pisnichten, die Hitler en/of Nazi's aanhalen om een punt te maken....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Zo... en ga nu maar dood!

Smegmatized, 15-06-2009 om 18:49

@Smegmatized
Pisnichten zijn links, dus links is slecht

Zoiets, slimmerik?

Willem, 15-06-2009 om 19:01

Het kan de islam niet zijn jongens, tenminste, niet alleen. Waarom zijn de Turkse jongeren veel minder problematisch dan de Marokkaanse? Waarom waren de Paki's in Engeland nooit een probleem (tot voor kort)? Waarom zijn Arubanen dan zo lastig? En waarom zijn alle woonwagenbewoners crimineel? Echt, er is meer aan de hand, en de reductie van Wilders tot islam alleen gaat het probleem niet helpen oplossen.

Greg, 15-06-2009 om 19:35

Wer? Ich? Wilders? Neinnnnnn
2cmoy77.gif

Adolf, 15-06-2009 om 21:07

@Smegmatized
whahahahahahahahaha jeetje jij snapt er echt niks van

mennok, 15-06-2009 om 22:02

@ willem..
Geweldige reactie!

Ben wel klaar met Geert.. Wordt steeds gekker..

HerrJanus, 15-06-2009 om 22:23

Zolang 80 procent van de nederlanders niet op Geertje stemt zal dat ex punkertje uit limburg (Geertje dus) nooit ver komen, hier niet en in europa niet

Gilt Weer'es, 15-06-2009 om 23:01

Als Rita haar partij en haar partijprogramma niet op tijd op orde krijgt, gaat mijn stem naar geert :)
ow.. das weer 1 stem van jullie niet-geert stemmers die wasted gaat, puur door mijn stem ;)
ja, ik spreek jullie allemaal aan, JULLIE stem gaat verloren!!

draz, 16-06-2009 om 00:20

Ja hoor draz. Jij hebt de POWER jongen! Door jou alleen verandert Nederland.

*Sarcasm-mode off*

Drs. Pluis, 16-06-2009 om 01:09

smeghead.gif

Drs. Pluis, 16-06-2009 om 01:12

Sorry, ik was ook vergeten te vermelden * sarcasme mode on / sarcasme mode off *

Draz, 16-06-2009 om 08:27

kut moslims!!!

angus, 16-06-2009 om 09:53

Angus, dat is toch een soort rundvlees?

Drs. Pluis, 17-06-2009 om 09:17

Ja, rundvlees. Ik heb het.
aberdeen angus.bmp

Drs. Pluis, 17-06-2009 om 09:18

Nightingale_Quinton.jpg

Drs. Pluis, 17-06-2009 om 09:19

Hee Angus. Hee. Hee. Angus. Gast.
Mmmmooeeoeoeoe!!

Rund.

Drs. Pluis, 17-06-2009 om 09:19

winning a discussion on the internet is like winning the......

PVV Rules

p, 17-06-2009 om 22:43

lol@ pluis

angus, 17-06-2009 om 22:47

Wilders of niet, ik wil nog steeds dat alle bokito's en makaaken optieven ergens anders heen.
Maar helaas is er geen partij die daar ooit waar gaat maken.

blaargh, 20-06-2009 om 06:37

Niks tegen Geert wel tegen de orthodoxer en fundamentalistische versie van zijn democratie die aanzet tot anders denkende te vervolgen. Niemand mag zijn nationaliteit kwijt raken omdat hij anders denkt.

Conscia mens recti, famae mendacia ridet
"Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens van het gerucht"

Veritas, 23-06-2009 om 19:58

Ik heb zojuist de moeite genomen ALLE comments te lezen om op de juiste manier te reageren. Ik ben zelf moslim, geboren in een dorp, op een christelijke school gezeten en heb zowel islamitische waarden als nederlandse waarden in de gelederen. Ik schaam me diep voor bijvoorbeeld de criminele marokkaantje die tassen stelen(zoals ik in een voorbeeld las), maar hoe kan je dan uberhaupt denken dat dat moslims zijn?!?! Volgens de Islam mag je niet eens stelen. Je hoort nooit van een Islamitische kinderverkrachter zoals Menno B., een moslim die heel zijn gezin uitmoordt zoals in Zwijndrecht, een moslim die onder invloed van drank en drugs tegen een standbeeld oprijdt als Karst T.. Nee, want die dingen zijn verboden voor moslims en helaas werden dat soort daden door Nederlanders verricht. Ten tweede ben ik moslim en meer Nederlands dan de meesten. Bezit de taal beter dan de meesten en dan typt iemand hier als comment in fout Nederlands dat moslims die de taal niet goed beheersen het land uitmoeten. Alsjeblieft, gooi jezelf weg en dat geldt btw voor elke Wilders-stemmer. Een goede TIP: Ga eens op vrijdagmiddag naar een moskee en vraag wat ze van dieven en wat ze van Nederland vinden en je mening over moslims zal heel snel drastisch veranderen...... positief

BoerenMoslim, 26-06-2009 om 00:32

Apart dat mensen die tegen wilders zeggen dat het niet door de islam komtmaar door andere factoren zoals bijvoorbeeld opvoeding. Maar wel toevallig dat de opvoeding gebasseerd is op de normen en waarden van de islam.

Hmm.....

Anoniem, 08-07-2009 om 22:42
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]