Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
28-09-2010 21:35
Rutte 1 een feit

Rutte 1 een feit

HY - BREKEND NIEUWS: akkoord is bereikt. Mark en Maxime zijn blij. Geert is superblij. Rechts Nederland is het meest blij. Nu de fracties nog. En wij Jaggle-aars, zijn wij een beetje blij?

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Nee, ultra conservatief kabinet. De tijd staat de komende 4 jaar stil. Onbegrijpelijk dat de VVD zich hier voor leent.

koningkoos, 28-09-2010 om 21:43

ik ben blij als het stand houdt.. ben het trouwens niet eens met koosje hierboven, hopelijk doet wilders wat gekke dingen in het kabinet zodat er wat leven in de brouwerij komt

Knett, 28-09-2010 om 21:45

@Knett
Wilders zit niet in het kabinet, snap dat dan.

koningkoos, 28-09-2010 om 21:52

Bij mijn allochtone buurman staat al een verhuiswagen voor de deur, is dit een voorteken?

hadiemassa, 28-09-2010 om 21:55

Ik word er niet heet of koud van.

Trip, 28-09-2010 om 21:56

Kon ik hier alvast ergens mijn privacy inleveren?
Kliko_def.jpg

willem, 28-09-2010 om 21:59

We zullen zien, iets met soep en heet en eten enzo.

Jijtv.nl, 28-09-2010 om 22:05

A bloody shame. Die nare zeikstraal van een Wilders gaat proberen een kabinet met een achterbakse liberaal en een Jezuïet in de greep te houden? Kabinet Kutte 1 komt eraan...

TGV, 28-09-2010 om 22:53

Er is alleen nog maar een akkoord , er is nog niks definitief.

Enerzijds blij dat het er op lijkt dat we weer een kabinet krijgen, anderzijds niet echt blij met de samenstelling ervan.

Voorlopig is de inhoud van het akkoord nog niet bekend, dus eigenlijk is het nog te vroeg om echt te kunnen oordelen.

henk konijn, 28-09-2010 om 23:33

Nu maar hopen dat het de eerste is van een lange reeks rechtse kabinetten. Heerlijk!

nees, 28-09-2010 om 23:35

Dat zal wel meevallen Nees. Links/rechts volgt mekaar altijd in golfbewegingen op. De overwinningsroes van Henk en Ingrid zal snel wegebben zodra alles weer een beetje terug is naar de orde van de dag en ze er achter komen dat ze nog steeds genaaid worden door 'de hoge heren in Den Haag'. Ook dit akkoord om je rechtse vingers bij af te likken gaat ook gewoon over de ruggen van de gewone man, ongeacht wat die ooit gestemd hebben. De publieke onvrede is een kwestie van tijd, Dan komt er weer een 'afrekening' en jubelt men weer achter de volgende politieke trend aan. Dus geniet van je 'winst' alsof jij er ook een steentje aan hebt bijgedragen behalve een rood puntje. over een jaar zal Bruin 1 je nog hard nodig hebben om hier op Jaggle al hun beslissingen te rechtvaardigen als één van de weinigen. Links bashen wordt vanzelf rechts bashen, omdat de macht het nooit goed kan doen.

Gilt Weer'es, 29-09-2010 om 07:12

ik had liever wilders als minister president gezien, maar ben wel blij. het begin is er.

angus, 29-09-2010 om 07:20

Die hele politiek kan me gestolen worden..Het is allemaal één groot spel van mooie praatjes waar vervolgens niks van terecht komt..

Motherfuckertje, 29-09-2010 om 08:39

@Motherfuckertje: Iedere politicus vertelt wat hij/zij graag zou willen, vermengd met wat zijn/haar kiezers graag horen. Vervolgens wordt er een coalitie gevormd en moet iedereen inleveren. Dan komt er een crisis, oorlog, whatever en ligt alles weer anders.

Probeer het zo te zien: stem op degene waarvan jij denkt dat hij/zij het het minst slecht gaat doen en misschien het land wel een beeeetje in de richting stuurt die jij graag zou zien.

TGV, 29-09-2010 om 09:02

Tabeee, ik zie ons land als een reddeloos stuk aarde dat over een X aantal jaren onder water staat. Geen coalitie of politicus die daar iets aan kan/gaat doen.

Ik zeg: emigreren

Motherfuckertje, 29-09-2010 om 09:14

Gilt! Tijdje geleden man!
Prachtig verhaal zo op de vroege morgen. Je schetst hier de gemiddelde gang van zaken die inderdaad op veel mensen van toepassing is. Omdat ik sterk de indruk krijg dat je denkt te weten hoe het in mijn geval zit, kan ik je melden dat je de plank volledig mis slaat.
Ik stem al 23 jaar VVD. Niet uit gewoonte, maar uit overtuiging en wetenschap. Ik kom uit een zogenaamd rood nest; lid van de VARA, actief lid van de FNV en rondom elke verkiezing het hele huis beplakt met PvdA posters. Toen ik op mijn 13e enigszins besef kreeg hoe de economie in elkaar zat, snapte ik al niet waarom iemand, en al helemaal een land, meer geld uitgaf dan er binnen kwam. Ik zat op school in Bergen, kunstenaarsdorp bij uitstek. De school flikkerde bijna van narigheid uit elkaar, maar werd overeind gehouden met voor honderdduizenden guldens aan kunst. Brokken heipaal bijvoorbeeld. Gewoon bouwafval dus. Zo uit de vrachtwagen gestort, paar zakken grind er omheen, vertellen dat je erop kan klimmen, dat je de inspiratie hebt opgedaan in je gesubsidieerde vakantie in de Himalaya en hoppa, weer 45 ruggen uit de gemeenteruif. Voor precies 2 weken, want misschien was het toch niet zo veilig. Ik kan wel een tijdje doorgaan, maar ik neem aan dat mijn kunstpunt duidelijk is.
Om nog even op school te blijven, de afbraak van het onderwijs hebben we volledig te danken aan de PvdA. Ik zeg met name PvdA omdat niet geheel links hier verantwoordelijk voor is.
Met die afbraak van het onderwijs zijn ook de normen en waarden aanzienlijk vervaagd. Het hebben van een uitkering loonde beter dan werken voor het minimumloon. Compleet idiote gang van zaken. 5 Jaar voordat ik mocht stemmen kon ik me al opwinden over mensen die zogenaamd niet konden werken, maar wel voor zichzelf zich een slag in de rondte werkten en ondertussen maar roepen dat de staat geld genoeg heeft en de potjes nooit op zullen raken. Hoe het land er op dit moment financieel voor staat hoef ik je niet uit te leggen neem ik aan. Links denkt dat je alles op kan lossen met geld. Niets, maar dan ook echt helemaal niets is minder waar. Ontwikkelingshulp? Alle betalingen afschaffen. Als je wilt helpen ga je er heen of zorg je op een andere manier voor een nuttige bijdrage. Ik heb 4 weken in Hongarije aan een weeshuis voor gehandicapte kinderen gebouwd. Kar vol materialen mee voor nop en uit de grond stampen dat ding. Maar hoezeer ik het ook met ze op heb, ze krijgen van mij geen dubbeltje. In 1994 met een hulpkonvooi naar Bosnie. Ik had namelijk de mogelijkheid en ik had een vrachtwagen. Verder geen dubbeltje gestort Gilt, daar hadden ze geen reet aan. Geld lost niks op, alleen maar in de dromerige ogen van mensen die het niet hebben omdat ze er niet mee om kunnen gaan maar toevallig in een land wonen waar geld wel nodig is.
Het vangnet, waarvan jij eerder aangaf erg blij mee te zijn, moet dienen als vangnet. Overleven en niets anders. Nu zijn de vangnetten sterk genoeg om in te leven, ten koste van de sociale zekerheden van mijn kinderen. Dat is niet vooruitzien of goed sociaal beleid, dat is pure diefstal. Een andere benaming is daar niet voor.
Tot slot nog even de zogenaamde armoede in Nederland. De werkelijke armoede is te vinden tussen onze bejaarden. Mensen die hard hebben gewerkt en de verkeerde beslissingen hebben gemaakt over hun financiële toekomst. Dat zijn beslist niet de mensen die aankloppen bij de voedselbank. Daar komen voornamelijk buitenlanders die wel een gezond verstand hebben en hun boodschappen gratis doen in plaats van ervoor te betalen. Gewoon omdat het kan en omdat het tegen hun natuur indruist om te betalen als het ook gratis kan. Ook weer zo'n vangnet dat zijn doel volledig mist ondanks dat het een beter initiatief is dan het geven van geld.

Zo kan ik wel een tijdje doorgaan. Die 18 miljard had van mij 36 miljard mogen zijn. Ik denk dat ik in ieder geval al een heleboel beslissingen op voorhand heb gerechtvaardigd. Ik ben geen zwevende kiezer en al helemaal geen zweverige. Rechts bashen heb ik de afgelopen 30 jaar niet gedaan en ik zie geen enkele aanleiding dat ik dat eerdaags wel zou doen. Ik heb namelijk geen last van slappe knieën.

Wil ik tot slot nog wel even opmerken dat je oliedomme Godwin "Bruin 1" , zonder te weten wat er in het regeerakkoord staat, te goedkoop voor woorden is. Linkse jankerij van de bovenste plank met een torenhoog Tokkie-gehalte.
Ik had je intelligenter ingeschat.

nees, 29-09-2010 om 10:30

Bruin 1? Hmm. Gisteren hebben ze op tv bij een verfwinkel alle kleuren van de regeerpartijen in een blik gedaan en er kwam lila uit, met de naam: openheid. De mensen die bruin hebben gezien hebben nooit opgelet op de kleuterschool tijdens het kleurenmengen.

Maar goed. Er wordt nu al meteen geroepen dat het land de komende 4 jaar stil staat, dat je privacy weg is, dat dit slecht is voor onze naam in het buitenland en wat al niet meer, nog voordat we überhaupt weten wat er in het akkoord staat en nog voordat ze begonnen zijn.

Ik zie dit voornamelijk als angst voor het onbekende. De afgelopen 4 jaar zijn we in de media en door politici bang gemaakt voor wilders, zodat mensen nu met angst toekijken wat er komen gaat. Tevens is het iets totaal nieuws dan wat we de afgelopen decennia gehad hebben qua regeringspartijen, wat ook het onbekende voedt.

Ik ben hier blij mee. Ik heb Wilders gestemd. En je stemt toch op een partij in de hoop dat deze iets te zeggen krijgt.

De afgelopen 2 dagen is er veel over gezegd bij Pauw en Witteman, o.a. door Joost Zwagerman, Rob Oudkerk en mr. Hiddema. Vooral de laatste weet het altijd mooi te verwoorden.

Laten we eerst eens zien wat er gaat gebeuren.

TPFKAD, 29-09-2010 om 11:12

Nees, ik heb nu weinig tijd om te reageren dus ik hou het kort.
Ik denk dat wij het op veel punten heel best eens kunnen zijn en ik heb ook serieus overwogen om VVD te stemmen totdat het voor de verkiezingen al duidelijk werd dat Rutte begon te kruipen voor Wilders. Ik verbind mij persoonlijk niet voor het leven aan een partij of ideologie, net zoals ik dat niet doe met religie of een omroep of wat dan ook voor vereniging. Ik probeer elke keer weer een keuze te maken die op dat moment mij het meest aanspreekt. Zo'n commitment vind ik niet meer van deze tijd, dat stamt meer uit de tijd van de verzuiling waar we in mijn ogen nu helaas weer naar terugkeren. Dat gelul van links lekker puh en vice versa vind ik te kinderachtig voor woorden. Ik hoopte dan ook op een samenwerking VVD/PvdA voor een breed maatschappelijk draagvlak. Maar goed, we zullen zien wat de toekomst brengt.
Bruin 1 is al een breed gebruikte benaming, ook door rechts, die volgens mij los staat van Godwin maar slaat op wat je krijgt als je CDA groen met VVD blauw mengt en je daar een rood-wit-blauwe meeuw flink overheen laat schijten. Dat jij dat met iets anders associeert zegt denk ik meer over jou dan over mij. Het zal de wens om gedemoniseerd te willen worden wel zijn.Ik weet niet.
Jammer in ieder geval dat je Godwin, die ook niet zaligmakend is, moet aanhalen. De rest van je verhaal was best boeiend.

Gilt Weer'es, 29-09-2010 om 12:56

@ Gilt;

Misschien ben je niet helemaal op de hoogte.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/276017/Amsterdams-PvdAraadslid-Rechts-kabinet-is-Bruin-I.htm

Zoals TPFKAD al aangaf; alle kleurtjes mengen geeft lila.

nees, 29-09-2010 om 13:31

Geweldig, weg met die linkse hobby's. Alle problemen met de onaangepaste allochtonen zijn zo opgelost. Iedereen weer trouw elke zondag naar de kerk. De staatsschuld lost op als sneeuw voor de zon.

Toen ging de wekker en kwam het besef dat er nog nooit een coalitie geweest is van het CDA/VVD die daadwerkelijk problemen heeft opgelost. Linker kraantje dicht en de rechter gaat open, de normale burger blijft natte voeten houden.

sjap_1e_klas, 29-09-2010 om 14:22

Kom op zeg nees, zelfs GeenStijl noemt het af en toe Bruin I. En kleuren mengen kan additief en subtractief, en het resultaat is nogal anders...

TGV, 29-09-2010 om 14:29

TGV, het is toch echt lila: kleuren van vvd en cda in gelijke mate gemengd met gedoogkleuren van de pvv.

Het begint al door te dringen op het internet, zelfs op GS.

TPFKAD, 29-09-2010 om 14:52

@ TGV, op GeenStijl wordt het inderdaad ook gebruikt met een knipoog naar het nieuws van vorige week. Maar sinds wanneer is GeenStijl een norm?

nees, 29-09-2010 om 15:12

BLIJ!

BOOYAKA, 29-09-2010 om 18:31

De inhoud van het akkoord is nog niet bekend, maar nu al staat wel vast dat de hypotheek rente niet beperkt zal worden.

Dat is alvast 1 punt waarin ik mij totaal niet kan vinden, zeker als je weet dat er nu al gekort word op kinderopvang voor werkende mensen.

henk konijn, 29-09-2010 om 21:18

Nou ik ga er van uit dat dit alleen maar gedonder gaat geven. dus snel verkiezingen pvv wint MOET regeren bakken er niks van lpf toestanden en de boel kan weer opnieuw beginnen
kortom nl politiek is kansloos geworden als het dat al niet was.
Ja vooral veel lawaai of K mocros maar oplossingen bieden waar het echt om gaat....ho maar..wat heet dat telt niet eens mee

Manu, 29-09-2010 om 23:02

@ henk konijn;

De hypotheekrente aftrek lijkt een belastingmeevaller voor huizenbezitters, maar is het al jaren niet meer. Alle huizen zijn namelijk minstens 35% te duur omdat men feitelijk 35% meer kan besteden. Afschaffen van de hypotheekrente, vooral in de hogere inkomens, (wat uiteindelijk maar een schijntje oplevert..) zal betekenen dat de huizenmarkt in elkaar zakt. Logisch gevolg is een economische strop die zijn weerga niet kent. In dat geval heb je niet veel aan kinderopvang als je door een nieuwe crisis zonder werk zit.

nees, 30-09-2010 om 00:34

wat een verhalen allemaal, maar zouden we niet even een weddenschapje moeten sluiten over het feit wanneer dit aankomende kabinet rutte weer gaat vallen?

nemo rulez, 30-09-2010 om 01:24

@ nemo;

Weer gaat vallen? Rutte is niet eerder gevallen hoor, dit is z'n eerste poging. Maar je hebt gelijk hoor, hoe graag ik ook zie dat hij minstens 4 kabinetsperiodes uitzit, vraag ik me ook af of het lang stand zal houden.

nees, 30-09-2010 om 09:07

Omdat Godwin schijnbaar heilig is zal ik het er niet bij halen. Dat laat ik aan de expert over.

http://www.vn.nl/Opiniemakers/De-Week-Waarin...-1/Artikel-Week-Waarin/De-Week-Waarin...-175.htm

Gilt Weer'es, 30-09-2010 om 13:04

Jippie er komt een burkaverbod, daarmee hebben we het allochtonenprobleem opgelost. Bij hangjongeren, geweldsdelicten, diefstal, drugshandel en loverboypraktijken denk ik ook direct aan burka's. Maar goed, Mark, Maxime en Geert hebben dit zo te zien opgelost! Hulde!

sjap_1e_klas, 30-09-2010 om 14:18

@ sjap_1e_klas,
omdat een burka iets van alleen moslims is, al die andere dingen die je noemt worden ook door Nederlanders gedaan.

Gilt Weer'es, 30-09-2010 om 15:07

@Gilt Weer'es, vreemd ik dacht dat alleen gasten in burka's dat deden. M.a.w. een burka-verbod gaat niet werken? Potdorie staan ze nog niet eens naast de koningin en zijn we al verneukt..

sjap_1e_klas, 30-09-2010 om 15:42

Tja sjap, het is een spagaat, als je het Nederlandse deel aanpakt die aan al die praktijken doen die jij noemt pak je gelijk een groot deel van Wilder's aanhang. Dan moet je naast de Roma alle kampers oppakken en uitzetten. Kost de PVV zetels.

Gilt Weer'es, 30-09-2010 om 16:34

jongens, ho maar. Politiek, voetbal & geloof : We komen er nooit uit.

Panzerschrek NL, 30-09-2010 om 16:40

Geweldig! Het zure linkse gepiep wordt steeds slapper. Kom op Gilt, dat kan beter!

nees, 30-09-2010 om 17:07

Na de persconferentie zojuist was het commentaar van Cohen wel het meest treffend: op alles wat voorgelegd werd zei hij slechts: ik moet het nog zien gebeuren. De komende 4 jaar zal het nog leuk worden met de oppositie, als dit hun enige antwoord zal zijn...

TPFKAD, 30-09-2010 om 17:38

Ik was maar een beetje aan het slap ouwehoeren Nees, ik ben niet zo van het generaliseren van groepen mensen dus ook niet van de groep PVV stemmers. Blijft wel dat criminaliteit, misbruik van sociale voorzieningen, drugsgebruik en ga zo maar door ook onder Nederlanders voorkomt.

Gilt Weer'es, 30-09-2010 om 19:41

Gelukkig maar Gilt, het zweet brak me al uit..

nees, 30-09-2010 om 21:15

@Gilt, mijn reactie was ook met een vette knipoog naar het nieuws van gisteren. Er waren ongelooflijk veel reacties op het burka-verbod. Dat mensen dit zien als een overwinning vind ik erg kortzichtig. Ik denk dat er grotere problemen zijn, die zie ik liever opgelost. Met 'de burka van de straat halen' zie ik Nederland niet veiliger worden, en dan is het maar net waar je de prioriteit legt.

sjap_1e_klas, 01-10-2010 om 09:23

@ sjap_1e_klas,
Ja, echt dapper zo'n burka verbod. ik begreep dat er in heel Nederland wel 150 vrouwen met zo'n ding lopen. Ik reis veel door het hele land en ik ben er in de afgelopen 10 jaar wel 1 tegengekomen. En die was zelfs niet bedreigend.....
Hooguit een beetje lachwekkend. Maar dat kun je niet verbieden. Dan kun je ook al die ballerige VVD jochies de zee in kiepen. Als je zo'n puberaal speknekkie in de kroeg aan zijn trendy gedrapeerde sjaaltje trekt gaat 'ie achter zijn vriendin staan huilen.

Gilt Weer'es, 02-10-2010 om 08:06

LOL @ Gilt. Maar ik ben wel voor een boerkaverbod. Ik vind de argumentatie van organisaties als "Ni putes, ni soumises" vrij overtuigend.

Overigens zijn VVD-balletjes het probleem niet, of althans, niet echt. Het zijn laffe meelopertjes, maar ze hebben niet de kwaadaardige rancune van het tokkietuig dat bij elke oprisping van Geert "LINKSE HOBBIES" prevelt, als ware het een amen. Aan de andere kant, zonder steun van die ik-wil-harder-in-mijn-Audi-weekdieren kan Geert weinig met zijn aanhang.

TGV, 02-10-2010 om 09:58
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]