Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
14-04-2009 09:03
Blij met kabinet

Blij met kabinet

HY - Maar liefst dertig procent is tevreden over het beleid wat het Kabinet voert. Beetje raar wanneer ik kijk naar de opkomst van de ultieme 'anti-beweging'. Gelukkig maar eigenlijk. Er mag dan wel idioot christelijk paternalisme aan de pas komen, ik denk dat we blij mogen zijn met een gematigde overheid inzake de crisis. Good for them!

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Absoluut niet mee eens. De overheid heeft veel te lang gewacht met het nemen van beslissingen en maatregelen. Pas halverwege maart kwamen ze met plannen om de crisis te bestrijden. Terwijl de crisis toch behoorlijk duidelijk zijn kop op stak zo vlak voor prinsjesdag.

Zwelgje, 14-04-2009 om 09:25

@Zwelgje
Dat het wat langer duurt lijkt mij een normale gang van zaken in het land zoals de onze. Het zoeken naar draagvlak leidt in NL altijd tot gematigde, maar kwalitatief goede resultaten. Dat zit in ons systeem, en dat werkt super.
Daarom verwacht ik ook dat Wilders snel sneuvelt, maar dat is weer iets anders

HY, 14-04-2009 om 09:41

Je bent gek HY. Kom eens met een inhoudelijke ondersteuning of veroordeling in plaats van schaamteloos te leunen op emotioneel geconditioneerde vooroordelen.

JanSobieski, 14-04-2009 om 10:01

Het succes van Wilders is niet te danken aan zijn virtuositeit als politicus, doch aan het falen van de huidige overheidsstructuur en de onvrede over het multiculturele drama. Of hij zal handhaven zal afhankelijk zijn van de houding van onze christendemagogen, de aanpak en ontwikkeling van het islamofacisme in Nederland.

JanSobieski, 14-04-2009 om 10:17

Welk vooroordeel doel je op Jan?

HY, 14-04-2009 om 10:29

Alsof de crisis niet mondiaal is. kabinet pakt het prima aan, kan 80% van de andere landen een voorbeeld aan nemen. Wilders gaat puntje bij paaltje idd sneuvelen, de peilingen zijn meer van het Idols en X-factor niveau dan op waarheid gestoeld.

Overigens, het nemen van beslissingen en maatregelen doe je nu eenmaal niet 1 2 3, overhaast paniekvoetbal is misschien wat men graag ziet maar leidt nergens toe.

HY, je hebt gelijk.

Vladimir Damusvic, 14-04-2009 om 11:05

ach jongens we wisten 5 jaar terug toch al dat deze crisis eraan zat te komen, én dat hij onvermijdelijk was. het nederlandse beleid is traag en een beetje te conservatief maar verder top beleid vergeleken met andere landen. dat zon klein land in bijna elke landen ranking lijst in de top 5-10 staat is niet omdat de 30-40% ervan onder zeeniveau ligt, we een van de dichtst bevolkte landen in de wereld zijn en we nauwelijks natuurlijke rijkdommen hebben. tis omdat we een land kunnen runnen.

wil je overal geld in pompen, als een pilletje tegen de pijn, best maar niet zeuren als het geld straks op is en je niets meer krijgt.

@ Sobieski, met je moeilijke woorden: ik hoop dat je door hebt dat het succes van wilders hoofdzakelijk steunt op 'emotioneel geconditioneerde vooroordelen'.

milo, 14-04-2009 om 12:03

Zwelge als je het kabinet nou eens beoordeelt op inhoud in plaats van op vertoning zoals men Wilders ziet. Je vindt dat het kabinet veel te lang heeft gewacht? In relatie tot wat? Wat is hier het gevolg van? Wat jij wil zien is een man die een toneelstuk opvoert en meteen met een grote inhoudsloze mond vooraan staat. Beetje simpel als je het mij vraagt.

Thomas, 14-04-2009 om 15:45

@HY
Wilders is een vrijheidsstrijder, een klokkenluider die ons waarschuwt voor de gevaren van het islamofacisme. We staan aan het begin van het grote conflict van onze tijd, namelijk het modernistisch liberale denken vs. het dogmatisch expansionisme van de Islam.
In de media wordt een overwegend negatief beeld geschetst van Wilders, het zogenaamde demoniseren van zijn persoon.
Dat je de PVV van Wilders afschrijft als zijnde 'de ultieme anti-partij' is oftewel het gevolg van een naieve reproductie van de geconditioneerde vooroordelen of een laffe aanval op zijn partij vanuit een ideologisch perspectief.
Je lijkt me geen moslim of christenfundamentalist, je typering lijkt mij dan ook te wijten aan een gebrek aan kennis, gretig aangevuld met linkse propaganda.

JanSobieski, 14-04-2009 om 16:31

@Milo
Ik begrijp dat je dat denkt. Je zult vast ook denken dat Wilders een hekel heeft aan alle moslims en hen het liefst allemaal het land uit schopt. Het is ook moeilijk de waarheid te onderscheiden in het moerasland van de vooringenomen Nederlandse media.

JanSobieski, 14-04-2009 om 16:35

Het kon niet lang uitblijven.. de linkse propaganda. Wie dat roept, moet wel oogkleppen op hebben. Want wie kort er aan alle kanten op de rechten van arbeiders? Wie stelt er altijd weer economische belangen van multinationals boven de belangen van "de hardwerkende Nederlander"? Beste Jan, dat zijn niet de linksen maar de centrumrechtsen beste vriend. Als je Geert napraat en zegt 'het komt door de linkse kerk en de linkse propaganda' dan klets je uit je nek. De problemen die tot de financiele crisis leiden zijn veroorzaakt daar overdadig marktdenken, juist ja: juist door de rechtsen dus.

En "modernistisch liberaal denken" in combinatie met Wilders?! Die kerel is zo nationalistisch als wat, daar is niets liberaals aan. Kortom je roept mooie woorden maar er klopt niets van.. mag ik dit dan de moderne rechtse propaganda noemen?

Mitch, 14-04-2009 om 16:41

@Jan
Anti-beweging lijkt mij een prima naam voor een beweging die zich afzet tegen het huidige Haagse clubje, instituties en manier van werken.
Sterker nog: in deze term zit geen enkele waardering gestopt, laat staan ideologisch standpunt

HY, 14-04-2009 om 16:54

@HY
De PVV is gewoon een partij met een eigen programma, eigen ideëen en voorkeuren. Bovendien is het een oppositiepartij, die zich afzet tegen delen van het beleid die in conflict zijn met hun eigen gedachtegoed. In principe zou je iedere oppositiepartij dus wel een anti-beweging kunnen noemen.
De PVV onderscheidt zich inderdaad positief door zich te verweren tegen dat 'haagse clubje' en de corrupte instituties. Het zou dus kunnen dat ik me vergist heb en je werkelijk gewoon bedoelde dat de PVV een mediatechnisch succesvolle oppositie voert tegen het huidige regeringsbestel. De PVV is echter gewoon een beweging, het voorvoegsel 'anti' komt voort uit het falende overheifdbeleid en is niet inherent aan de partij zelf.

JanSobieski, 14-04-2009 om 17:09

Word een beetje strontziek van die geblondeerde trekvlek.

Sausneger, 14-04-2009 om 17:49

Lol @ sausneger

Ik denk dat een ander kabinet het niet veel beter zou doen
en die GW is veuls te druk met zaken die er niet te doen
dus daar hoeven we helemaal niks van te verwachten in deze tijd

Manu, 14-04-2009 om 20:07
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]